Conform Ordinului Ministrului nr. 1107/0905.2025, art. 15 Accesul angajatorilor la aplicatia REGES-ONLINE se face individual, după cum urmează:
a) Prin utilizarea identităţii digitale acordate de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei, prin aplicatia ROeID;
b) Prin utilizarea unui certificat digital calificat, în conditiile Legii nr. 214/2024;
c) Prin obtinerea aprobării unei solicitări de activare a contului, pană la obtinerea accesului conform lit. a) si b), dar nu mai mult de 30 de zile, de la I.T.M. căruia i se adresează la ghiseu, în baza identificării vizuale si verificării cartii de identitate a solicitantului.
Art. 16 Autorizarea accesului la Registru unui angajator se face după cum urmează:
a) Pentru reprezentantii legali ai angajatorilor înregistrati la ONRC autorizarea se realizează automat de către sistem, prin verificarea în RECOM a calităţii solicitantului;
b) Pentru reprezentantii legali ai angajatorilor neînregistrati la ONRC, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, semnate digital si anume: hotarare judecatorească de înfiinţare sau alt act constitutiv, certificatul de înregistrare fiscală si actul care atesta calitatea de reprezentant legal a solicitantului;
c) Pentru împuternicitii desemnati de reprezentantii legali ai angajatorilor cu capital privat, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente pe care se aplică de către reprezentanţii împuterniciţi semnătura digitală: certificatul de înregistrare la ONRC sau certificatul de înregistrare fiscală, hotarare judecătorească de înfiinţare sau alt act constitutiv, împuternicire notarială pentru solicitant sau după caz contractul de prestări servicii/actul adiţional la acesta din care rezultă obligaţia prestatorului, prin reprezentantul legal al acestuia, de creare a contului de acces al angajatorului in Registru;
d) Pentru împuternicitii desemnati de reprezentantii legali ai angajatorilor cu capital de stat, autorizarea se face prin incărcarea în portal a următoarelor documente, semnate digital: act constitutiv, act care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală si împuternicire semnată digital de către reprezentantul legal sau imputernicire notarială pentru solicitant.
e) Pentru reprezentantii legali si împuternicitii angajatorilor prevazuti de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente semnate digital: act care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală si actul administrativ semnat digital de către reprezentantul legal de desemnare a împuternicitului;